marți, 11 august 2009

Catarare in Fagaras

Impreuna cu Vlad, nea' George(tatal lui Vlad), si Ciprian(Manea) am intrerprins o iesire in Fagaras. Am ajuns de dimineta la Balea lac, si am plecat sa fac creasta Vartopel-Arpasel de la E la V. Am mers pe traseul turistic pana la Fereastra Zmeilor de unde incepe distractia, ne-am suit pe creasta si am plecat. Nu a fost cazul pentru inceput sa ne legam in coarda, creasta Vartopel fiind foarte usoara. Abia cand am avansat destul de bine a fost cazu sa scoatem coarda, pentru un rapel, si de-acolo ne-am legat. Totul a mers frumos, am urcat urechile de iepure, si am purces spre marele rapel, din marele V. Am coborat putin si am gasit lantul de rapel. M-am bagat eu in rapel, si am coborat inspre vale. Am coborat pana cand am ajuns pe o brana, sub o surplomba, unde credeam ca exista alte cuie de rapel. Dar ca sa vezi, nu existau. Asa ca am urcat frumos pe prusice inapoi, cam jumatatea din parcurs, apoi am mers pe picioare pana la lant. Vlad cu un spirit de observatie de alpinist, si-a dat seama ca daca luai lantul de rapel din cele 2 urechi, el facea triunghiul fortel cum era normal, daca il tractionai inspre marele V. Si asa era si normal. De-acolo am facut 3 rapeluri cu coarda de 50, pusa in 2 ca sa reusim sa ajungem in marele V. Ar fi fost suficient daca puneam semicorzile de 60. Din marele V, am coborat pe valcelul cu mult, mult grohotis inapoi in poteca turistica si ne-am dus la Balea unde am si campat.


Dupa ce am stat seara la Balea cu cortul, am plecat spre ref. Caltun. Am ajuns la refugiu si am parcat. Eu si Manea in ref, Vlad si nea' George cu cortul. Tarziu pe la ora 16 ne-am hotarat, dupa ceva discutii sa intram si in peretele nordic al Caltunului, de data asta in echipa de 3: eu, Vlad si Manea. Cu un set de nuci si suficiente anouri am intrat in perete si am si iesit. Traseul a fost in jur de gradul 2, 3 si cu vreo doua pasaje de gradu 4. Am facut vreo 6 lungimi ca sa iesim. Lucrurile erau cam umede, pe alocuri, si friabile cam in orice locuri. In mod normal aici se catara lumea iarna, si ies trasee de iarna deosebite. Noi am vrut sa incercam si vara. Regruparile le-am facut cu anouri dupa colturi de stanca. 2 au fost bunicele, 2 au fost proaste, si 2 au fost foarte sigure. Apoi uitandu-ma pe internet, am urmat in proportie de 80% un traseu pe care l-au deschis niste clujeni iarna, in premiera. Nu am gasit cuie, sau alte chestii in perete. Dupa ce-am iesit am mers pe varful Lespezi, si apoi ne-am chinuit sa ne dam jos prin Hornul Caltunului, cu mari emotii, din cauza chestiilor friabile, saritorilor, petice de iarba care se rupeau, si am trecut din hornul 1, in hornul 2, apoi intr-un al 3-lea horn, si pan la urma ne-am dat jos. La baza ne astepta nea' George care era cam ingrijorat pt. noi. Exista si o poteca turistica care te duce la Caltun, de pe varful Lespezi, da nu stim care era asta. Acolo pe varf era un marcaj punct rosu, care pe harta nu apare. Noi am luat varianta mai grea, dar mai scurta.
In ultima zi am urcat pe varful Negoiu, si ne-am intors acasa, arsi de soare, si rupti de oboseala. Vremea a tinut cu noi, desi nu credeam ca exista 3 zile fara ploaie in Fagaras. Multumim lui Dumnezeu pentru o iesire foarte, foarte reusita!
Lacul si ref. Caltun




Pe Vf. Lespezi
Dupa ce am reusit sa ne dam jos
Pe Vf. Negoiu

Un comentariu:

Chiri spunea...

lespezi... Am fost ACOLO!!!