sâmbătă, 6 decembrie 2008

Cheile Bicazului

Desi imi doream de foarte multa vreme, am reusit si eu sa ajung pentru 1-a oara in Cheile Bicazului. Am reusit cu ocazia weekendului prelungit, plecand de sambata, si intorcandu-ma luni. Cu trenul din Galati, pana-n Gheorhieni si de-acolo vreo 25km cu ocazia pana la Lacu Rosu, pe soseaua Gheorghieni-Bicaz. M-am intalnit la Lacu Rosu cu Marius si am coborat in chei unde am pus si cortul. Am observat ca nu e asa multa zapada pe cat ne pacalise la telefon salvamontistul pe care l-am sunat, sa ne informam. El ne-a zis ca ar fi peste 60 cm pe alocuri si toate prizele acoperite cu zapada. Deci noi am venit echipati, cu scule necesare ascensiunii hivernale.

Piatra Altarului vazuta de la distanta
2 catei, foarte infometati si amatori de paine ne insotesc pana la baza traseului

Piatra Altaruluim vazuta mai de aproape, si pe cer senin, in dimineata ascensiunii
Planul nostru: Creasta Estica, din Piatra Altarului, gr. 4A, 7 lc. Trezindu-ne duminica dimineata, am purces spre traseu. Cer senin, si curat, zapada aproape zero pe linia traseului. Pregatiti pentru conditii de iarna, eu am urcat in plastici, si Marius in bocancii tehnici. Era numa bun de espadrile pe primele 5 lungimi, da n-aveam. Totusi ultimele 2 lungimi, am fi putut arunca espadrilele, ca erau cu zapada destula, si foarte umeda. Acolo s-au dovedit necesari bocancii. Traseul este simplu pe toata lungimea lui, si mai ales la espadrile. Pasajele mai delicate ar fi in ultimele 3 lungimi. Astfel in lungimea 5, singura pe care am urcat-o cap, am folosit scarite, si tras sanatos de bucle, fiind o lungime de artificial, dar care merge si la liber 6/6+ sau doar cu tras in bule. Lungimea era uda, dar scurta 20m. Lungimea a 6-a, care contine o placa iesita in afara, intitulata "biscuitele", e una intinsa, de stanca pura, care are 2 traverseuri ceva mai delicate, odata sub biscuita, si odata cand treci pe partea peretului care e mereu in umbra, si nu se vede de jos. Deja ajungand im partea umbrita zapada a fost pe tot parcursul. Lungimea 7, merge oleaca prin iarba, si deviaza brusc stanga, urca printr-un horn ce se vede si de jos, ca o strunga, apoi urca pe o fata si ajunge pe varf.



Lungimea 5, cea preponderent artificiala, si umeda

Lungimea 6, cu biscuitele, si traversarile

Vazute de prin penultima regrupare



Cheile Laposului, vazute de pe varf

Fratii, rucsaci
Poza de varf cu fetele noastre haioase
Ne retragem, pe linia traseului Clasic

Home
Obiectivul aburit, si noi in cort

Poze facute din tren, la plecarea acasa...petele reprezinta jegul de pe geam



Niciun comentariu: